Gebaseerd op de MBSR trainingen van Jon Kabat Zinn & MBCT  trainingen van Williams Seagel, e.a.

Wat is dit?

 

"Stop Stress - Leef je leven" is een krachtig 3 weken durende online mindfulness training voor mensen die hun leven terug in eigen hand willen nemen en stress voorgoed buiten de deur willen houden. Wij weten hoe dat moet en hoe je dat het beste kunt leren. We willen graag de beste kwaliteit mindfulness trainingen voor jou leveren en doen ons uiterste best om het beste van het beste te kunnen leveren. Daarom durven met je af te spreken indien je na de eerste week niet tevreden bent je volledig je geld weer terugkrijgt, zonder vragen.

 

De trainingen zijn voor iedereen uit Nederland en Belgie toegankelijk.

 

Je reis van verandering en een mooiere wereld begint bij jezelf. De eerste stap van een nieuwe reis naar innerlijke en uiterlijke verandering ligt nu voor je. Mogelijk wil je de trainingen met meerdere mensen volgen zoals je familie of goede vrienden, zo kun je elkaar steunen en je verandering met nog meer energie en blijheid doorleven.

 

Wat levert dit programma mij op?

 

Indien je de online mindfulness training gaat volgen betekent dat:

  • Je te hoge bloeddruk zal dalen,

  • Je (chronische)hoofdpijn zal verminderen,

  • Je meer zal kunnen genieten van kleine dingen en dat ook bewust en intens zal beleven,

  • Je een verbeterde nachtrust zult krijgen,

  • Je meer aandacht zal hebben voor je eigen welzijn,

  • Je relatie(s) liefdevoller en hechter zal worden,

  • Je collega's (en je leidinggevende) je meer gaan waarderen om je rust en in-overzicht,

  • Je kind(eren) weer een vrolijke en ontspannen mama/papa in huis zullen ervaren,

  • Je sociale contacten makkelijker wilt en zult onderhouden,

  • Je meer begrip en aandacht zult hebben voor jezelf en anderen,

  • Je angsten en zorgen zullen verminderen en mogelijk zelfs geheel verdwijnen.

  • Je lichaam makkkelijker zal kunnen ontspannen waar door fysieke klachten zullen verminderen.

 

Online training, niet zomaar een training..!

 

Innersystems heeft namenlijk een zeer allround trainingsprogramma voor je ontwikkeld waarbij je 1 op 1 kan gaan samenwerken met jouw personal mindfulnesstrainer die met je meekijkt, je deskundig advies geeft en je ondersteunt wanneer jij het nodig hebt.

Al je vragen worden gegarandeert binnen 24 uur beantwoordt.​

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Online trainen is nog nooit zo leuk geweest, want wij trainen (online) met je mee!

 

 

 

Hoe wordt de training opgebouwd?

 

De trainingen worden online aangeleverd. Je krijgt, na betaling via Pay Pal, toegang tot een programma database waarin alle mindfulness trainingen en programma's zijn opgeslagen en waar alleen jij toegang toe hebt. Alle benodigde informatie die gekoppeld is aan het programma staat voor je klaar. Je kunt dit, afhankelijk van welke training je hebt gekozen per week, per dag of zelfs per uur downloaden.  Je krijgt volledige toegang tot video materiaal, MP3's met oefeningen en meditaties, PDF transcripts en downloadable oefenbladen die je op elk gewenst moment kunt starten. Zo maak je grote stappen naar verandering, maar wel op je eigen tempo.

 

 

Wat houdt deze 3 weekse online training precies in?

 

  • Je krijgt 3 professionele mindfulnesssies ( van gem. 1 a 1,5 uur) in een 3 weken durende online training.

  • De trainingen zijn gebaseerd op klinisch bewezen MBSR en MBCT trainingen die ook in cursussen en trainingen worden toegepast.

  • Je hebt de mogelijkheid  en vrijheid om aan de training te werken in je eigen tempo en vanuit iedere plaats die jij maar kiest (werk, thuis, vakantieadres, etc..)

  • Professionele downloadbare mindfulness MP3 's die je op je computer kunt zetten en je hele leven kunnen helpen.

  • Interessante en ondersteunende tips en trucs om je mindfulness activiteiten uit te proberen en zo te ontdekken wat het beste bij je past.

  • Veel feitelijk en wetenschappelijk onderbouwde informatie staat tot je beschikking.

  • Downloadable registratiebladen om je dagelijkse vorderingen te noteren en ervan te leren.

  • Optionele integratie met eigen Facebook-groep om ervaringen te delen met andere deelnemers.

  • Toegang tot een besloten forum waar je andere deelnemers kunt ontmoeten, je ervaringen kan delen en lezen hoe anderen mindfulness beoefenen en dit ervaren.

  • Nadat je de cursus hebt afgerondt heb je nog 3 maanden toegang tot het gehele programma en alle downloads.

 

                                                                                                       

 

 

Tijdelijke Bonus  

50 % korting op de 8 - weekse online 

MBSR/MBCT mindfulness training.

( a € 48,50)

 

Bonus nog geldig voor:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BONUS 2 :

Gratis Skype gesprek a 30 minuten

live 1 op 1 coaching.

(twv. € 77,00)

 

 

 

Hoeveel tijd ben ik kwijt aan deze training?

 

Er wordt van je verwacht dat je iedere dag ongeveer een half uur a drie kwartier met de training bezig bent. Dit betekent dat je iedere dag een meditatie oefening doet, je ervaringen beschrijft op de registratiebladen, het besloten forum bezoekt en daar je ervaringen deelt en je nog wat tijd kwijt bent met het lezen van de informatie die iedere week wordt verzonden naar je.

 

Hoe houd ik mijn vorderingen bij?

 

Je krijgt bij iedere trainingsweek een registratie blad toegezonden waar je je vorderingen kan registreren. Het registreren van je ervaringen draagt er sterk toe bij dat je een overzicht en inzicht krijgt wat je gedaan hebt en hoe je dat hebt ervaren. Je kijkt als het ware van een afstandje naar je eigen leerweg. Hierdoor is het beter mogelijk dat je kan reflecteren op je ontwikkeling en eventueel kunt bijstellen indien je dit nodig acht.Je kunt deze registratie ook voorleggen aan je trainer die je hierop feedback kan geven. Zo dragen de registratiebladen ertoe bij dat je je focus scherp houdt en je ontwikkeling snel zal toenemen.

 

Hoe ziet de  3~ weekse training er uit?

 

Week 1

 

In deze week leg je de basis voor het goed en correct kunnen beoefenen van mindfulness meditaties. Mindfulness gebruikt in al haar oefeningen de adem en het lichaam als vaste fundering om te komen tot gewaarwording en aandacht.

 

Je krijgt toegang tot de mindfulness meditatie “rust en aandacht voor je lichaam". Net als in de MBSR/MBCT live trainingen starten we met het aanleren van lichaamsbewustzijn en aandachtig zijn voor je lichaam en ademhaling. Je wordt je zo veel bewuster van welke gevoelens je hebt, welke emoties er een rol spelen in je leven en waar spanning opgebouwd wordt.

 

Het is realistisch te stellen dat de eerste stappen niet de makkelijkste zijn, je zult discipline moeten betrachten om iedere dag aandacht te besteden aan je oefeningen. Niettemin is het meer dan de moeite waard om door te zetten en zo volledig mogelijk profijt te te hebben van je inzet. Ondanks dat je het einde van de weg niet altijd kan zien in het donker betekent het immers niet dat die er niet is.

 

Vertrouw erop dat wat je doet goed is. Twijfel je of heb je vragen dan kun je die altijd delen op het forum en je trainer zal je daarbij ondersteunen in het effenen van je leerpad.

 

Week 2

 

In deze week gaan we verder met het opbouwen van je opgedane ervaringen met betrekking tot het aandachtig zijn voor wat je ervaart en wat er nu is. De wisselwerking tussen wat je denkt en wat je voelt wordt in deze week centraal gesteld.

 

Je krijgt uitgebreide informatie over hoe mindfulness ertoe kan bijdragen hoe je gedachten kunt aanschouwen in plaats van dat je deze als waarheid gaat zien. Je leert dat gedachten geen feiten zijn en dat ga je ondervinden door een langere meditatieoefening te doen, te weten “de bodyscan”. Deze meditatie leer je hoe je aandacht kan geven aan je lichaam sensaties en wat gedachten daar voor rol in spelen.

 

Je gaat ervaren dat je je gedachten op de achtergrond kan schuiven en daardoor je meer bewust zal worden van een natuurlijke staat van ontspanning in je lichaam. Indien je deze meditatie 7 dagen achtereen doet zal je lichaam een natuurlijke staat van respons tonen waardoor je een nieuw patroon hebt aangelegd. Alle volgende keren dat je deze meditatie zal doen zal je lichaam dit herkennen en daarop reageren door te ontspannen. Hoe vaker je deze meditatie zal doen hoe groter het ontspannings effect zal zijn en de ontspanning in je lichaam daadwerkelijk zal toenemen.

 

Week 3

 

In de laatste week cultiveren we onze aandacht en gewaarzijn voor onze adem. Je krijgt toegang tot de meditatie oefening "je ademhaling". Binnen mindfulness is je adem je anker en geeft je de mogelijkheid de weg naar binnen te gaan. Je adem is het anker, je bondgenoot waar je altijd naar terug kan omdat je adem er altijd is.

 

Een bekende en geliefde Boeddhistische Mindfulness leraar Tich Nath Hanh heeft eens gezegd:

“in het leven halen we adem, maar vergeten we dat we ademhalen”.

 

De adem geeft jou de mogelijkheid om automatische patronen te doorbreken en je terug te brengen naar het huidige moment. Door onze adem te respecteren als een waardevolle bron van wijsheid stellen we ons in staat om de aandacht terug te brengen naar het nu. De adem helpt om je focus en aandacht naar binnen te richten op een milde en accepterende wijze. Het fijne van deze oefening is dat je deze overal kunt gebruiken en altijd effect zal hebben voor je welzijn. De adem is je anker in het leven waar je altijd gebruik van kunt maken.​

 

 

     Wij maken online leren leuk!

Mindfulnesstrainingen Zeeland, Goes